.jpg

Πέτρος Παπαγιαννάκης

Ο Πέτρος Παπαγιαννάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα.

Πριν ολοκληρώσει την δευτεροβάθμια εκπαίδευσή του, μετακόμισε στη Γαλλία για να συνεχίσει τις σπουδές του. Μετά τα πρώτα δυο πτυχία στη Φυσική (Licence, Maîtrise), στα 24 του χρόνια (1992) έλαβε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (DEA) στη Φυσική με εξειδίκευση στη Μεταλλουργία και Επιστήμη Υλικών από το Πανεπιστήμιο της Νανσύ (Γαλλία). Κατόπιν εξετάσεων και λόγω επιδόσεων, μπήκε στην Ανώτατη Σχολή Ecole Nationale des Ponts et Chaussées στο Παρίσι (Γαλλία) απ’όπου και αποφοίτησε στα 25 του χρόνια (Δεκ. 1993) με Δίπλωμα Πολιτικού Μηχανικού με ειδίκευση στις κτηριακές κατασκευές.

Χειρίζεται σε άριστο επίπεδο σε προφορικό και γραπτό λόγο την Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική και Ισπανική γλώσσα, ενώ έχει βασικές γνώσεις της Γερμανικής και της Καταλανικής.

Μετά τη στρατιωτική του θητεία στην Ελλάδα (1994-1995) σε παραμεθόρια περιοχή, προσελήφθη το 1995 από τον Γαλλικό Όμιλο Egis, όπου εργάστηκε σε οδικά έργα στην Ελλάδα (Αττική Οδός) και στην Πολωνία (Αυτοκινητόδρομος M4).

Το 1998 εντάχθηκε στον Όμιλο Siemens, όπου εργάστηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2007, σαν project manager σε έργα «με το κλειδί στο χέρι», αυτοματισμούς σιδηροδρόμων (σηματοδότηση) και υπηρεσίες (λειτουργία και συντήρηση). Από το 1998 έως το 2000, ασχολήθηκε με την εκπόνηση μελετών και παρακολούθησε έργα σε όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών το αυτόματο μετρό της Σιγκαπούρης και το σύστημα μεταφοράς του αεροδρομίου του Ντάλας (ΗΠΑ).

Αρχές 2000, διορίστηκε Διευθυντής Έργου στο Σαν Χουάν του Πουέρτο Ρίκο για την κατασκευή, την παράδοση και την επιχειρησιακή υποστήριξη της νέας γραμμής μετρό Tren Urbano, στο κομμάτι της σηματοδότησης και συστήματος ασφάλειας. Το 2004, ανέλαβε τη θέση του Διευθυντή Λειτουργίας (COO) στη γραμμή αυτόματου μετρό Orlyval που συνδέει το αεροδρόμιο του Ορλύ με το Παρίσι. Στις αρχές του 2007, διορίστηκε Διευθυντής Έργου στο μετρό του Αλγερίου.

Τον Οκτώβριο του 2007 εντάχθηκε στην γαλλοισπανική εταιρία TP Ferro Concesionaria ως Διευθυντής Λειτουργίας (COO), Διαχειριστής Υποδομής (ΔΥ) της διασυνοριακής γραμμής υψηλής ταχύτητας μεταξύ Περπινιάν (Γαλλία) και Φιγκέρας (Ισπανία). €. Η γραμμή είναι υψηλής στρατηγικής σημασίας διότι αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού βασικού δικτύου και είναι η μόνη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας με διεθνές εύρος γραμμής UIC.

Ως σήμερα (2025), είναι η μοναδική μικτή γραμμή υψηλής ταχύτητας στον κόσμο όπου τα επιβατικά τρένα λειτουργούν στα 300 χμ/ω ταυτόχρονα με τα εμπορικά τρένα που λειτουργούν στα 100-120 χμ/ω.

Τον Δεκέμβριο του 2010 η γραμμή τέθηκε σε εμπορική λειτουργία μετά την έκδοση Εγκρίσεων Ασφαλείας από τις Γαλλικές και Ισπανικές Αρχές Ασφάλειας. Από τότε, η γραμμή παρουσιάζει εξαιρετικές επιδόσεις σε επίπεδο ασφάλειας, λειτουργικού κόστους (OPEX) και αξιοπιστίας.

Το 2014 διορίστηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο ως Γενικός Διευθυντής (CEO), διατηρώντας παράλληλα τη θέση του Διευθυντή Λειτουργίας (COO), θέσεις στις οποίες βρίσκεται έως σήμερα (2025).

Τον Δεκέμβριο του 2016, η TP Ferro μετονομάστηκε σε Línea Figueras Perpignan S.A. (LFP S.A.), η οποία υπάγεται πλέον απευθείας στη Γαλλική Δημοκρατία και στο Βασίλειο της Ισπανίας. Αποτελεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο μοντέλο καινοτομίας, λειτουργίας, επιδόσεων, ασφάλειας και απόδοσης.

Παράλληλα, και χωρίς να επηρεάζεται ή παρεμποδίζεται η ομαλή εκτέλεση των κύριων καθηκόντων του, ενεργεί και ως Τεχνικός Σύμβουλος στο έργο Rail Baltica: 850 χλμ. γραμμής υψηλής ταχύτητας, που συνδέει Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία και Πολωνία (προϋπολογισμός άνω των 16 δισ. €).

Επίσης έχει αποτελέσει Τεχνικός Σύμβουλος στο έργο TELT, γραμμή υψηλής ταχύτητας Λυών – Τορίνο, με σήραγγα 60 χλμ. κάτω από τις Άλπεις (προϋπολογισμός άνω των 20 δισ. €), και στο έργο BPL γραμμή υψηλής ταχύτητας στη δυτική Γαλλία, σε θέματα του συστήματος ασφάλειας ETCS.

Έχει πρόσθετη εκπαίδευση σε συμβάσεις έργων, εργατικό δίκαιο, χρηματοδότηση έργων, ανθρώπινους και οργανωτικούς παράγοντες, πολιτική ισότητας φύλων και μη διακρίσεων, ενώ είναι εσωτερικός εκπαιδευτής σε σιδηροδρομικές τεχνολογίες, μηχανοδήγηση τρένων με ERTMS, διαχείριση κυκλοφορίας, διαχείριση κρίσεων, συντήρηση και διαχείριση ασφάλειας.

X