Η ΡΑΣ στο διεθνές συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum

Οι αλλαγές και οι νέες προοπτικές που φέρνουν στον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας οι νέοι αναθεωρημένοι διάδρομοι Corridor X και Orient-East Med Corridor, οι οποίοι διασυνδέουν τη Βόρεια, τη Βαλτική, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο, συζητήθηκαν στο 1ο διεθνές συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum στο οποίο συμμετείχε η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου.

Στην παρέμβασή της η πρόεδρος της ΡΑΣ εξήγησε γιατί είναι αναγκαία προϋπόθεση για την ανάπτυξη ενός ενιαίου σιδηροδρομικού δικτύου ο εξοπλισμός του με σύγχρονα τηλεδιοικούμενα συστήματα σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης.

Η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου ανέφερε πως τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής της ΕΕ και στα αναθεωρημένα δίκτυα ο ρόλος των Ρυθμιστικών Αρχών είναι ιδιαίτερα κρίσιμος.

Για την Ελλάδα, όπως είπε, οι δύο διάδρομοι φέρνουν αλλαγές, που έχουν να κάνουν με τα σημαντικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και αναφέρθηκε στα σιδηροδρομικά έργα Θεσσαλονίκη – Τοξότες, την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και τη σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

«Δεδομένου ότι τα συστήματα μεταφορών στην ΕΕ αναπτύσσονται κατά κανόνα για την κάλυψη εθνικών αναγκών, οι διοικητικοί φραγμοί και οι τεχνικές, λειτουργικές και διαδικαστικές διαφορές μεταξύ των κρατών μελών αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για τον στόχο της διαλειτουργικότητας σε επίπεδο ΕΕ. Αυτό το δαιδαλώδες πλαίσιο κανόνων, νόμων και διατάξεων ρυθμίζει η ΡΑΣ, μέσω των εγκρίσεων που εξετάζει για το σιδηροδρομικό σύστημα», τόνισε μεταξύ άλλων. Το γεγονός αυτό όπως είπε, «καταδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο των ρυθμιστικών αρχών στη δημιουργία ενός ενοποιημένου δικτύου μεταφορών».

Η κ. Τσιαπαρίκου παραδέχτηκε ότι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι διανύουν μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και την κακοκαιρία Daniel που κατέστρεψε και καινούργια τμήματα του δικτύου. Τόνισε όμως πως η βελτίωση του δικτύου είναι αναπτυξιακός μονόδρομος, οπότε πρέπει να προχωρήσει η σύνδεση με γειτονικές χώρες και με τα λιμάνια, η ενίσχυση των σιδηροδρόμων με προσωπικό, η συντήρηση τμημάτων του δικτύου και να αναβαθμιστεί το τροχαίο υλικό.

Η πρόεδρος της ΡΑΣ επεσήμανε ότι τους τελευταίους μήνες γίνεται μία σημαντική προσπάθεια για τη διαλειτουργικότητα και το τροχαίο υλικό, με στόχο την επίτευξη της συμβατότητας με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Παράλληλα, η Αρχή έχει τον κρίσιμο ρόλο να διαμορφώσει νέο τοπίο σε ένα σχεδόν μονοπωλιακό περιβάλλον, προσελκύοντας νέες επιχειρήσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπου σήμερα υπάρχουν μόλις τέσσερις αδειοδοτημένες εταιρείες.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος και ιδρυτής του Ypodomes.com, Νίκος Καραγιάννης και στο πάνελ μαζί με την Πρόεδρο της ΡΑΣ συμμετείχαν ο Ειδικός Σύμβουλος Έργων Μεταφορών της «Σαμαράς & Συνεργάτες ΑΕ – Σύμβουλοι Μηχανικοί» Χρήστος Διονέλης και ο Διευθυντής Διοίκησης & Λειτουργίας, VTG Rail Logistics Hellas ΕΠΕ, Παναγιώτης Χριστέλης.

Για να δείτε το βίντεο πατήστε: https://www.youtube.com/playlist?list=PLfcNdhwUgP_RKoohQ8l7Fb_pz8bb5NIFr

 

ras-el-image
X