Παρέμβαση της Προέδρου στο ITC 2023: «Απαιτείται ολικός ανασχεδιασμός και ανασύνταξη δυνάμεων για την επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηροδρόμου»

Στις διαδικασίες εγκρίσεων διαλειτουργικότητας τις οποίες έχει επιταχύνει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αναφέρθηκε μεταξύ άλλων η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κατά την παρέμβασή της στο ITC 2023 – 6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.

Η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχή Σιδηροδρόμων μίλησε επίσης για τη «σημαντική δουλειά την οποία έχει κάνει η Αρχή, αναφορικά με τα δικαιώματα των επιβατών: «Πιστεύω ότι η ΡΑΣ συνέβαλε με τις παρεμβάσεις της στη σαφή βελτίωση, που υπάρχει όσον αφορά τόσο στην ενημέρωση που παρέχουν οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις στους επιβάτες, αλλά και στη διαδικασία των αποζημιώσεων των επιβατών», τόνισε.

Ωστόσο υπογράμμισε, ότι οι προσπάθειες των φορέων τόσο του ΟΣΕ όσο και της Hellenic train θα πρέπει να ενταθούν. «Δεν φτάνουν μόνο οι εφαρμογές στα κινητά, απαιτείται και επιβάλλεται και από το νέο ευρωπαϊκό Κανονισμό συστηματική πληροφόρηση των επιβατών με οθόνες στους σταθμούς και αναλυτική ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο καθυστερήσεων/ακυρώσεων. Επιπλέον, η επιτροπή παρακολούθησης ΥΔΥ θα πρέπει με κάθε τρόπο να διασφαλίσει ότι δεν γίνεται κατάχρηση της χρήσης του όρου υποκατάστασης των δρομολογίων με άλλα μεταφορικά μέσα».

Η κ. Τσιαπαρίκου τόνισε ακόμη ότι «Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων βρίσκεται σε εγρήγορση και έτοιμη να συνδράμει στο πλαίσιο πάντα των αρμοδιοτήτων της και του εποπτικού της ρόλου, αλλα και με την τεχνογνωσία της, τόσο στο διαχειριστή υποδομής όσο και στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις για να επαναλειτουργήσει με ασφάλεια και ταχύτητα το σιδηροδρομικό έργο».
«Βιώνουμε μια εξαιρετική και έκτακτη συνθήκη, λόγω των ακραίων καταστροφών που υπέστη ο σιδηρόδρομος και άρα δεν πρέπει να χαθεί πολύτιμος χρόνος», ανέφερε η k. Ιωάννα Τσιαπαρίκου, Σύμφωνα με την ίδια, «η χρονιά που διανύουμε είναι η πιο τραγική για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Απαιτείται ολικός ανασχεδιασμός και ανασύνταξη δυνάμεων για να συνδράμουμε για την επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηροδρόμου».
Υπενθύμισε επίσης, ότι η Ομάδα Εργασίας, που συγκροτήθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανασυγκρότηση του Σιδηροδρόμου, έχει πολλή δουλειά μπροστά της να κάνει, προκειμένου να καταπολεμηθούν παθογένειες του συστήματος και εγγενείς ελλείψεις».

Η ΡΑΣ, σύμφωνα με την κ. Τσιαπαρίκου, όπως και οι υπόλοιποι συσχετιζόμενοι φορείς του σιδηροδρόμου, έχουν να αντιμετωπίσουν μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, όπου μέρος ολοκληρωμένων υποσυστημάτων και έργων για την ενίσχυση και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου καταστράφηκαν, λόγω της κακοκαιρίας.

Τέλος, η Πρόεδρος της ΡΑΣ υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι «απαιτείται να καλυφθούν οι κενές θέσεις εργασίας στον διαχειριστή υποδομής με μόνιμες. Παράλληλα, τόνισε ότι θα πρέπει να εξεταστούν και να αυστηροποιηθούν τα πρωτόκολλα εκπαίδευσης των εργαζομένων με κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας, ενώ απαιτείται οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να προβούν σε επαρκείς και μακροπρόθεσμες επενδύσεις.

ras-el-image
X